van de DACT, Dutch Association of Corporate Treasurers vastgesteld in de Algemene Ledenvergadering op 6 juni 2013 (datum inwerkingtreding) en laatstelijk gewijzigd in de Algemene Ledenvergadering op 5 maart 2018.
Begripsbepaling
In dit reglement wordt verstaan onder:
De vereniging: DACT Dutch Association of Corporate Treasurers gevestigd te Bussum en ingeschreven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel te Midden-Nederland onder nummer 40240853.
De statuten: de statuten van de vereniging zoals vastgelegd in een akte gepasseerd op 9 april 2018 bij mr J. Te Lindert, notaris te Doesburg.
Het bestuur: het bestuur van de vereniging als bedoeld in artikel 8 van de statuten;
De Raad van Advies: de Raad van Advies van de vereniging als bedoeld in artikel 12 van de statuten;
Policy m.b.t. ledenbeleid
ARTIKEL 1
Aanvullende voorwaarden corporate lidmaatschap zelfstandigen
Personen die als zelfstandig ondernemer zijn ingeschreven in het handelsregister bij de KvK en het beroep interim treasurer als hoofdfunctie uitoefenen kunnen het lidmaatschap van DACT verkrijgen mits zij voldoen aan de volgende vereisten:
- De aanvrager dient minimaal drie maanden als zelfstandig ondernemer te zijn ingeschreven in het handelsregister bij de KvK en niet in dienst te zijn van of te worden gedetacheerd door een adviesorganisatie.
- De aanvrager dient het beroep interim treasurer als hoofdfunctie uit te oefenen. Dit blijkt in ieder geval uit de omschrijving in het handelsregister van de KvK.
- De aanvrager beschikt over minstens vijf jaar aantoonbare ervaring als (corporate) treasury professional bij een onderneming in een niet-commerciële functie.
- De aanvrager heeft een aantoonbaar trackrecord van relevante interim-management opdrachten op het treasury-vakgebied voor een periode van meer dan 3 maanden per opdracht in de afgelopen twee jaar.
- Ten tijde van de aanvraag is de aanvrager aantoonbaar werkzaam als interim manager voor een periode van 3 of meer maanden.
- Bij de aanvraag lidmaatschap moet een recent (< 3 maanden) uittreksel uit de Kamer van Koophandel en gedetailleerd CV worden meegezonden waaruit de punten onder a tot en met e kunnen worden opgemaakt
ARTIKEL 2
Aanvullende voorwaarden inschrijving non corporate lidmaatschap
- Non corporate leden zijn leden die werkzaam zijn in de op de treasury gericht adviespraktijk in de ruimste zin van het woord. Personen werkzaam in de op de treasury gerichte adviespraktijk kunnen geen lidmaatschap aanvragen van de DACT.
- Leden die echter tijdens het lidmaatschap van de DACT van functie en/of werkgever veranderen en niet meer voldoen aan de voorwaarden voor het corporate lidmaatschap van de vereniging kunnen – op verzoek – worden ingedeeld in de categorie non corporate leden.
- Het lid dient uiterlijk 2 maanden nadat hij heeft opgehouden te voldoen aan de criteria voor het corporate lidmaatschap of binnen 1 maand na de datum waarop het bestuur hem mededeelt dat het lidmaatschap zal worden beëindigd wegens het niet meer voldoen aan de criteria voor het corporate lidmaatschap een schriftelijk verzoek in te dienen bij het bestuur om te worden geregistreerd als non-corporate lid.
ARTIKEL 3
Aanvullende voorwaarden partnerlidmaatschap
- Het partnerlidmaatschap als bedoeld in artikel 3 lid 1 c en artikel 4 lid 3 van de statuten is primair ingesteld om een organisatie die het DACT-partnerschap heeft verkregen de mogelijkheid te bieden een representatieve vertegenwoordiger af te vaardigen als lid van de vereniging, voor zover er nog geen leden zijn op het moment van het tot stand komen van de partnerovereenkomst.
- Het partnerlidmaatschap wordt ingevuld door een representatieve vertegenwoordiger waarbij gekeken wordt naar opleiding, achtergrond, ervaring, functie en integriteit. De beoordeling van de mate waarin wordt voldaan aan de criteria voor de verkrijging dan wel de beëindiging van het partnerlidmaatschap is aan het bestuur van de vereniging.
Slotbepalingen
In gevallen waarin de wet, de statuten en dit huishoudelijk reglement niet voorziet, beslist de voorzitter.
Alle geïnteresseerden ontvangen op eerste verzoek uit handen van de secretaris één exemplaar van de statuten en van dit reglement, als elektronische kopie per e-mail. Papieren exemplaren worden op eerste verzoek ter beschikking gesteld tegen een door het bestuur vast te stellen vergoeding.